MRL

Nu när jag är hemma i Ljusdal under min praktik passar jag på att gå på MRL.


MRL står för Mage Rumpa Lår och precis som det låter så fokuseras en timmes träning på övningar för just magen, rumpan och benen. Detta pass körs via Gymmix i Ljusdal på onsdagar och då befinner jag mig vanligtvis i Sundsvall.

Tidigare i år utbildade jag mig till MRL-instruktör och nästa termin kommer jag att ha ett eget pass en gång i veckan. Anna, som är instruktör nu, är höggravid och kommer att köra sitt sista pass nu på onsdag (imorgon). Nästa vecka är det tänkt att en annan instruktör, Monika, ska köra istället samt att jag ska hjälpa till under de veckor jag är hemma. Spännande och kul tycker jag! =)

I ett MRL-pass ingår det mycket kondition och pulsen är hög. I vissa moment kommer jag upp så högt som 95% av maxpuls. Då blir jag yr och vimsig och måste lugna ner mig lite så jag inte svimmar. Självklart bestämmer man själv tempo och kan variera övningarna efter sin egen ork och energi. Man behöver inte hoppa som en galen dåre bara för att jag gör det... ;)

Här är två utvärderingar från min pulsklocka under två MRL-pass:




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0