Konditionsfredag

Ett pass i veckan ska bestå av minimum 60 minuters konditionsträning...

Jag tog den dagen idag!
10 min på crosstrainern och 50 på löpbandet.


Uppvärmingen blev som sagt 10 min på crosstrainern, största orsaken till det var att det inte fanns något ledigt löpband när jag skulle sätta igång. Jag fortsatte sedan med att springa på hastighet 9.0 och lutning 2. Planen var minst 20 min men när 17 minuter hade gått började ett håll smyga sig på min högra sida. Jag klarade att springa en minut till men jag har inte mentalitet att springa mer än det under smärta. Sur som f*n blev jag eftersom benen kändes oerhört pigga. Jag får trösta mig med att jag vet att kondition är någorlunda lätt att bygga upp. 

Jag gick 2 minuter och när tidtagaren passerade 20:00 vred jag upp till 8.5 och sprang 2 minuter. Sedan gick jag 8 min, sprang 10 till och avslutade med 10 minuter gång (6.0).

Jag vill mer än vad jag orkar just nu och det är jobbigt. Jag känner att benen vill springa, huvudet vill springa men konditionen är inte bättre än såhär just nu. Det känns kasst att jag för ett år sedan inte hade några problem att springa 40 minuter, men så går det när man tar 6 månaders paus från träningen. Jag är i alla fall på god väg att återuppbygga min forna form samt att jag ska förbättras! 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0