Proteinpulver

Jag och Krister har fyllt på proteinförådet! 

Efter att man tränat är det viktigt att snabbt få i sig energi för att ge musklerna nytt bränsle samt förbättra åtehämtningen. Jag tycker att en proteindryck är lätt att ha med sig och man vet att man snabbt får i sig det man behöver. Sen gäller det såklart att äta nått mer ordentligt när man kommit hem. Mat är superviktigt när man tränar!
 
Jag har testat ett gäng proteinpulver med diverse olika smaker och de allra flesta tycker jag är för söta. Jag köper aldrig ett proteinpulver som det är socker i men de innehåller för det mesta sötningsmedel. Den här gången valde vi smakerna hallon och iskaffe från Gymgrossisten. Krister hade haft iskaffe-smaken förut och tyckte om den. Jag smakade både två ikväll och gillade båda, ingen av dem var för söt. 
 

Jag blandar oftast mina shakes med vatten eftersom jag inte vill ha med mig mjölk i träningsbagen. Ibland kan jag ta en som mellanmål och då brukar jag blanda med lätt- eller mellanmjölk. Man kan även lägga i frysna bär och mixa till en smoothie för ännu bättre smak.

Jag passade även på att köpa en till shaker, en från better bodies som, lika som min älskade Blender Bottle, har en trådboll istället för ett galler. Det ska bli spännande och se om den är lika bra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0