Stavgång

Drog med mig en tjej från min grupp med livsstilsförändrare runt sjön med ett varsit par stavar...

Jag har via skolan blivit utbildad stavgångsinstruktör och det har blivit en konditionsform som jag fullkomligt älskar. Med hjälp utav stavarna och rätt teknik kan man lätt komma upp i 90% av maxpuls om man vill köra intervaller eller bara optimera sin vardagliga promenad. Några fördelar med stavgång är att man kommer ut i friska luften (det är svårt att köra stavgång på ett löpband ;), man förbättrar sin kondition och tvingas pusha sig själv lite extra, det kan fatiskt lidra värk i nacke och axlar, det är skonsamt för knän och leder samt att pulsen ökar och fettförbränningen sätts igång ordentligt. 

PLUS ATT DET FAKTISKT ÄR RIKTIGT ROLIGT!! 

Skulle det vara någon av er som läser det här som har lust att prova så har jag ett par extra stavar och går mer än gärna tillsammans med någon så jag får sällskap. =)

Idag höll vi ett jämnt och fint tempo. Min medelpuls var på 69% av max och det är perfekt för fettförbränning. Både överkroppen och benen fick sig ett härligt pass där runt Kyrksjön. I like!!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0