Tisdag på gymmet

Igår var det dags att kliva in på Star Gym för veckans första pass.

Jag valde att ta två vilodagar då jag tydligen sträckte höger axel- och skulderparti när jag åkte slalom. Jag höll på att göra en vurpa och slängde väl till kroppen lite hårt då. Jag kände av det först på lördagkväll då jag fick en släng av nackspärr. Eftersom jag pluggat anatomi och massage så googlade jag såklart upp vilken muskel jag trodde att det var, hittade triggerpunkten och instruerade Krister i hur han skulle trycka bort smärtan. Det fungerade, för när jag skulle lägga mig var smärtan mycket lindrigare och rörligheten bättre.

Gårdagen på gymmet började med att jag hade glömt mina träningsbyxor. Som tur var så hade jag på mig ett par tunna mjukisbyxor så det gick bra ändå. Jag satte på mig pulsbandet och startade pulsklockan som visade lågt batteri. Attans!

Körde igång med 5 minuter rodd innan jag fortsatte med ett supersett helkroppsövning. Den första med en marklyft som övergår genom en vändning till en axelpress (17,5 kg) och den andra med uppkliv åt sidan med en bicepscurl, utvridning och axelpress (5 kg). Körde detta 3 gånger.

Sen körde jag enarmsrodd på bänk (10 kg) och uppdrag i TRX. Även detta 3 gånger.

Jag fortsatte med postolgrepp på en kettlebell som jag rullade runt huvudet (svårt att förklara) för att träna armar och axlar. Kastade en 4 kilos medicinboll snett mot en vägg för att få med en magövning samt en balansövning där jag stod på ett ben på ostabilt underlag. Jag körde detta set 2 gånger.

Jag drog sedan fram de långa, tunga repen som jag slog i golvet 3 x 30 gånger. Pulshöjande och väldigt jobbigt...

Sist gjorde jag 2 x 10 armhävningar men då kände jag att det började göra riktigt ont i högeraxeln, skuldran och armen.

Jag försökte mig på några rygglyft med men även dem gjorde ont så jag avbröt.

Ställde mig på löpbandet och märkte att jag glömt hörlurarna och pulsklockan hade dött för länge sen. När jag startade bandet kände jag även att mitt knä inte var helt på topp. Trots detta lyckades jag ändå springa totalt 20 minuter och gå 12. (Gå 5 min på 6:an, sprang 10 på 8:an, gick 5 på 6:an, sprang 10 på 8:an och gick 2)

Det var absolut inte några bra förutsättningar för mig idag. Nya tag ikväll då benen ska pinas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0