Riktig bra intervaller

På förmiddagen rev jag och Kattis av ett ordentligt intervallpass!

Samma upplägg som förra veckan, efter en minuts löpning höjde vi med 0,5 ända upp till 14. Alltså en förbättring, sist stannade vi på hastighet 13. Idag kändes benen piggare och både Kattis och jag tyckte det gick bättre den här gången. Sån underbar känsla! 
Till och med min lila superluftiga tröja fick sig en svettfläck, det är ganska ovanligt. Jag älskar att springa i den eftersom den är så sval och lite längre bak så den inte åker upp. Springer jag i linnen får jag lätt skavsår under armarna så det föredrar jag såklart inte... Tröjan kommer från Kari Traa, modellen heter Myrblå vinge tee, jag har storlek small.

Det var ganska roligt att kolla på resultatet på löpbandet, över 1300 kcal och närmare 1,5 mil. Det stämmer då rakt inte eftersom vi båda sprang plus att det blir 30 sek paus mellan varje intervall också. Pulsklockan sa 1 timme och 25 minuter och 678 kcal. Jag vet ju att den är lite snäll så kanske runt 500-550 skulle jag kunna tänka mig. Oavsett ett riktigt bra pass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0