Utförsåkning

Jag bor i Storsved, det ligger ca 2 km från Järvsöbacken
 
 
Jag har åkt skidor sedan jag var liten och alltid tyckt det varit kul. Min familj har spenderat många sportlov i fjällen och jag tänker tillbaka på de veckorna med glädje. Min sambo Krister åker också skidor men vi tog oss inte ut så många gånger som vi ville förra året. Det berodde delvis på en liten tjej som heter Signe, Kristers underbara dotter. Hon var inte ens två år fyllda och lite för liten att ta med...

I mars blir hon tre år och hon är väldigt välutvecklad. Hon kickade fotboll som ett proffs i somrast, och har överlag väldigt bra balans och kordination. För en vecka sedan, 27 december, bestämde vi oss för att ta med henne till skidbacken och prova.

När vi lastade in våra skidor i bilen så undrade hon förväntansfullt vart hennes skidor var. Vi fick skynda oss in till skiduthyrningen och lilla fröken ville ha "parta pjäxor och lila pidor". Hon fick svarta pjäxor men det blev ett par svart/röda skidor. Hon var överlycklig ändå! 
 
 
I över två timmar var vi i backen och Signe stortrivdes. Hon höll i sig i en stav som Krister höll framför sig och var stabil mellan hans skidor. Hon tjöt av skratt nerför backarna och blev irriterad när vi var tvugna att stå i kö till liften. På slutet blev hon irriterad på att när hon försökt gå framåt åkte hon bakåt, men annars var dte inte en sur min på hela tiden. Är det fint väder imorgon ska vi ta oss en tur till!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0