Ego

Jag börjar bli riktigt nöjd med sommarformen!

Jag har hittat mitt vinnande koncept och det känns helt underbart. Min kropp svarar bra på träningen och kosten just nu, jag mår bra både fysiskt och psykiskt och hälsan är på topp. 


Jag äter enligt GI-metoden. Alltså, jag har tagit bort alla de snabba kolhydratern från mitt kosthåll. Eftersom jag tränar äter jag fullkornsprodukter, havregryn, baljväxter, bönor och linser. Jag äter mycket protein och är inte rädd för fett även om jag ändå tänker efter. Äter jag lax  så äter jag inte avocado och creme fraiche till eftersom jag redan får i mig nyttiga fetter. Det är 14 dagar sedan jag åt socker, fast egentligen är det längre sen men det var då jag och min Krister ingick en pakt om en sockerfri månad. Jag äter dock frukt men inte godis, kakor, dricka osv. 

Det ingår mycket grönsaker och frukt, jag tänker på regeln "5 om dagen". Bär till frukosten (1), en frukt till mellanmålet (2), någon slags sallad till lunchen (3), bär till mellanmålskvargen (4) och grönsaker till middagen (5). Eftersom jag älskar frukt och grönt är det inga som helst problem för mig att få i mig detta, det blir oftast mer. 

Jag äter frukost, lunch och middag samt minst 2 mellanmål, oftast 3. 

Mitt mål är att gå minst 30 minuter om dagen, gärna mer. 1-2 ggr i veckan ska konditionen trimmas och minst 2 ggr är det styrketräning som gäller. 

Som sagt så mår jag fruktansvärt bra av det här konceptet och planerar att fortsätta äta och röra på mig på det här sättet även om jag i framtiden även kommer unna mig choklad och lite andra godsaker på helgerna. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0