Ben var det

Planen för idag var benträning.

Imorse var lilla Signe fortfarande hostig och hade feber så hon fick stanna hemma från dagis och vara med mig istället. Men det stoppade inte mig från att träna. Jag åkte hem till mamma och pappa först och när det var dags för lilltjejen att sova middag ställde jag efter en kort promenad in vagnen hos dem och drog själv ner till Citygym. 

Där blev det en lite halvdan timme träning. 5 minuters uppvärmning på roddmaskinen sen körde jag några benövningar, både på matta, med vikter och i maskin. Jag avslutade med ett gångintervallpass där jag gick varannan minut på 6.0 lutning 1% och 10-12% lutning. 5 minuters löpning blev det också för att "skaka igång" benen. 



Man ska svettas på gymmet (gärna mer än vad jag gjorde idag)!! På min timme jobbade jag tydligen ändå ganska bra, min pulsklocka sa 678 kcal.


Kommentarer
Postat av: Carro

Kan man se direkt i klockan hur många kalorier man bränt? Är nämligen sugen på att köpa pulsklocka, o vill gärna se direkt hur mkt man bränner tex, för att ta i liter mer. ;)
Så jag kikar runt på olika modeller.

Svar: Nej, det ser man inte och det tycker jag är tråkigt. Jag skulle rekommendera dig att köpa en polaris istället där man även ser kalorierna. Det är superkul att träna med pulsklocka, man blir verkligen peppad! =)
Madeleine von Wachenfeldt

2013-02-04 @ 16:21:07
Postat av: Carro

Ok, tack för tipset!

2013-02-08 @ 23:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0