Konditionsfredag

Fredagarna är härmed utseda till konditionsdagar!

70 minuter stog jag på löpbandet idag. Startade med 10 minuters uppvärming med gång i uppförsbacke som blev brantare och brantare för varje minut som gick. Sen sprang jag 10 minuter på hastighet 8 och 10 minuter på 8,5. Sen gick jag i 10 minuter på grund av att jag fick håll, eller vad det nu var.
Vanligtvis när jag får håll sätter det sig på höger sida, ganska högt upp men idag gjorde det ont på vänster sida ganska långt ner. Vi hade skrattyoga på skolan igår och jag misstänker att det kan ha varit nån känning av träningsverk eller spänning efter det.

Jag fortsatte ändå och sprang 10 minuter till på 8:an, gick 10 och sprang 4 minuter på 8, 9, 10 och 11, en minut på varje. Sedan nervarvning.


Jag blir så irriterad när jag får håll. Jag springer på en lugn hastighet och jag äter minst 2 timmar innan träningen. Nu vet man visserligen inte varför man får håll men dessa 2 saker brukar i alla fall hjälpa mig att inte få ont. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Håll beror ofta på andningen, testa att verkligen tänka på den. Tex andas in under 3-4 steg och ut under 3-4 steg. Ha kontroll över andetagen. :)

Svar: Fast jag brukar tänka på andningen, men hoppas det går bättre nästa gång! =)
Madeleine von Wachenfeldt

2013-02-08 @ 23:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0