AJ!!

Idag har jag sådan fruktansvärd träningsvärk!

Jag vaknade inatt av att jag inte kunde räta ut armen, SÅ ont har jag! Biceps, triceps, länd- och bröstrygg är dem som drabbats värst. Då undrar ni säkert vad jag gjorde igår, det ska jag berätta!

Den här veckan i skolan har vi styrketräning på schemat. Det innebär att vi samlas på olika gym här i Sundsvall för att testa dem.Vi går igenom några övningar sedan får vi köra själva, prova på maskinerna och konditionsparken, vi får även vara med på ett träningspass som gymmet håller i.

 
Igår var vi på Ego. Där startade vi med de obligatoriska övningarna och sedan fick vi prova på själva. Ego har massor med maskiner och träningsredskap. Även några lite ovanliga masiker som t.ex. sånna som blir tyngre i den excentriska fasen och några som ser ut som rymdskepp som gungar med i rörelsen. Riktigt sköna och ergonomiska. Men det är inte på grund av detta som jag har träningsvärk just nu. Nej, den kommer ifrån passet som vi körde, nämligen crossfit. 

Vi startade med lite uppvärmning innan vi gav oss in på en WOD (workout of the day) som bestog utav 10 st pull ups, 20 st push ups, 30 crunches och 40 air squats. Detta skulle man göra enligt AMRAP (as many rounds as possible) vilket betyder så många varv man hinner.  Vi hade 15 minuter på oss. FY F*N I HELVETE vad jag inte brukar köra pull ups! Det var svinjobbigt och askul! Jag körde 3 varv med vila emellan varje, jag kortade även ner passet och körde de sista 2 varven med 5 pull ups, 15 push ups, 20 sit ups och 40 air squats. Jag var supernöjd med min insats eftersom det var första gången jag körde crossfit och att bedömma av träningsvärken idag så höll jag mig långt utanför min comfort zone. Tyvärr fick jag inte igång min pulsklocka igår så jag har varken puls, tid eller brända kcal men det tog för idag har jag som sagt seriösa problem med att räta ut armarna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0