BTM & MRL

Varför vila när man kan träna?

Med min träningsvärk ifrån lördagens skidåkning slog jag på stort med dubbelpass igår. Så kommer de flesta kommande söndagar se ut eftersom jag är instruktör på både Born To Move och Mage Rumpa Lår. 

Laddad innan!

Jag var riktigt nervös inför ungdomspasset eftersom det var första gången vi körde det. Jag och mina medinstruktörer Anna och Johanna lyckades i alla fall genomföra ett riktigt bra pass för 41 (!!!) 8-12 åringar. Gud så kul det var!! Och jag kan lova att man blir svettig själv också. Passet inleds med 3 pulshöjande låtar i rad och efter dem är man glad att få gå till vattenflaskan. =)

MRLen gick också superbra. Jag var överhettad efter nervositeten, endorfinerna och adrenalinet från BTMen och misstänkte att MRLen skulle bli lidande men icke! Jag glömde räkna antalet deltagare men runt 25-30 pers var det i alla fall där. 

Redan på väg hem i bilen hade jag problem att flytta foten från koppling till gas på grund av (tack vare?) träningsvärk. När jag skulle lägga mig funderade jag seriöst på att ta en värktablett men lyckades somna utan... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0