Intervaller

Fick ett mess av Kattis idag, hon undrade om vi skulle träna ikväll.

Halv 8 befann vi oss på gymmet och bestämde att vi skulle köra hård intervallträning. Vi värmde upp i 5 minuter och sedan satte vi igång. Jag startade med att springa 1 minut på hastighet 8, sedan hoppade jag av och Kattis fick springa 1 minut och så fortsatte vi. För varje omgång höjde vi hastigheten med 0,5 och vände inte förrns vi var uppe på hastighet 13. Sedan likadant tillbaka till 8 igen fast vi körde några på 30 sekunder istället för 1 minut.

 
 
Vi var alldeles svettiga och färdiga efteråt men körde lite balansplatta och så himla passande så kom låten "Timber" på radion. Den kör jag knäböj till på MRL:en så då körde vi igenom ett gäng knäböj också. Jag misstänker att en rejäl träningsvärk kommer börja smyga sig på imorgon....

 
Jag hade på mig min pulsklocka och den visade att min maxpuls på dagens träning var 209 slag. Min maxpuls ligger runt 215 så det var hårt där ett tag! Medelpulsen hamnade på 151 slag per minut. Enligt den brände jag 772 kalorier men jag tror att den är lite snäll... Men ett hårt och bra pass det var det absolut!! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0