Längdskidor i Harsa

Igår var det underbart vinterväder, -8 grader och solsken.

Jag och Krister tog tillfället i akt och åkte till Harsa med längdskidorna i beredskap. Senast jag åkte skidor var i Norge så det är nått år sedan. Jag minns de långa, branta backarna i Holmenkollen som avslutades med en tvär sväng, så det var med skräckblandad förtjusning som vi begav oss ut i spåret. 

Spåret var delvis fint och delvis slitet. Det märktes att det snöat dåligt iår då det stack upp blåbärsris och andra buskar lite här och där i spåren. Jag lyckades valla så pass bra att jag slapp vara bakhal och det underlättade min åkning. 
 
 
 
 
Vi tog oss 6 kilometer och det var helt underbart. Jag förväntade mig att det skulle vara jobbigt och tungt men det gick verkligen superbra. Vi tog det lugnt och åkte i vår takt. Såklart så glömde vi ta tid men eftersom vi verkligen inte var ute efter att vara snabba så spelade det egentligen ingen större roll.
 
 
Idag har jag träningsvärk i ben, ljumskar och höfter. Trots vårat lugna tempo märks det att skidåkning är otroligt effektiv träning. Ett stort plus till är att man får i sig massor av frisk luft och att färdas genom skogen är en underbar meditation. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0