Ooops....

Idag hade jag planerat för överkroppsstyrka, det blev inte riktigt så...

Började med 5 minuters gång på löpbandet och planerade att springa i lite snabbare tempo i 20 minuter som uppvärmning. Jag startade på 8,5 men höjde eftersom till 9. När jag sprungit där i 10 minuter kändes det så jäkla bra så jag ändrade mitt mål till att springa 5 km. Det tog 33 minuter och 50 sekunder denna gång. Lite snabbare än sist och benan var superpigga. Så för andra gången ändrade jag mitt mål, jag ska springa tills tiden tar slut, sammanlagt 55 minuter. 
 
55 min löpning = 8,30 km + 0,70 km gång

Det gick så jäkla bra!! Jag höll hastighet 9 genom nästan hela passet. Vid ett tillfälle var jag tvungen att sänka till 8,5 i en par minuter eftersom jag fick hållkänningar. Sen de sista 10 minuterna höjde jag succsessivt upp till 11,5 och det var helt underbart. De sista 2 kilometrarna flög jag fram, sjukt bra pass!!

Jag älskar min pulsklocka!
 
Eftersom det gick så bra att springa ångrar jag defenitivt inte att jag valde att göra det istället för styrketräningen. Jag får ta igen den en annan dag istället. Jag misstänker att mina ben kan vara lite stela på morgoncardion imorgon men jag kan ju faktiskt välj att stå på crosstrainern eller cykla istället.

FRUKTANSVÄRT BRA PASS!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0