Gymmet även idag

Jag och Terese begav oss till gymmet här i Sundsvall även idag!

Startade med min favorituppvärmning, 5 minuter på roddmaskinen samt en omgång med uppkliv från sidan, en bicepscurl, vinkla ut armen åt sidan och en axelpress, 10 repetitioner på varje sida.

Jag fortsatte med med tre set armhävningar (på tå) x 10 ggr och bröstpress liggandes på bänk med 7 kilos hantel x 10 ggr. Sen bicepscurl och tricepsress med 6 kilos hantlar 3 x 10 ggr. Situps på pilatesboll med fötterna mot en vägg 3 x 12 ggr och sneda rygglyft, 3 x 8 st på varje sida. Plus lite plankning! ;)

Sen begav jag mig mot löpbandet. Sprang på hastighet 8 i 10 minuter och sedan körde jag 10 stycken intervaller, varannan minut hastighet 10 och 8. Sammanlagt 30 minuters löpning. Sedan gick jag i 10 minuter innan jag kände mig nöjd.


Dagens träningskläder var nike dryfit löparbyxor (det bästa som finns att träna i!) och en vit Kari Traa t-shirt. Mycket bra kvalitet på den tröjan, transporterar bort svett galant gör den också! =)

Här nedanför ser ni hela träningspasset (förutom rodden). Först gymträningen, ca en halvtimme och sedan de 40 minuterna på löpbandet.

Imorgon är det hemresa till Ljusdals kommun igen och då blir det även en vilodag från träningen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0