WOW

Vilken lyckad träning det blev idag!!

När jag och Terese klev innanför dörrarna på Star Gym här i Sundsvall tidigare ikväll var jag inte så värst pepp. Mina lår hade börjat strama efter gårdagens träning och jag kände mig trött och oinspirerad. Jag kliver upp klockan 5:10 på tisdagar och är framme på skolan 08:30 så det är väl inte så konstigt att när skolan är slut runt 16-tiden så är jag rätt trött. 

Jag startade med 5 minuters uppvärmining på roddmaskinen och fortsatte vidare till de fria vikterna. Fortsatte uppvärmningen med en helkroppsövning som inkluderar marklyft, frivändning och axelpress (12,5 kg som jag sedan höjde till 15 kg).

Jag fortsatte med ett superset, enarmsrodd på bänk (9kg) och uppdrag i TRX. Körde sedan axlar med 2 kg x 12 ggr ut åt sidan och rätt fram, 2kg x 10 ggr likadant fast med isometrikt några sekunder på varje lyft, och tredje gången 3kg x 12 ggr åt sidan och rätt fram. 

Uppdrag i TRX

Jag avslutade med ett set som inkluderade plankan, sidoplankan och rygglyft med 5 kilo extravikt. Även detta set repeterades 3 gånger.

Efter detta kände jag mig rätt nöjd med dagens styrka och ställde mig på löpbandet. Gick i 4 minuter i lutning för att få upp pulsen lite mer och sedan satte jag igång att springa. Eftersom jag fick håll efter 17 minuters löpning på hastighet 9 förra veckan så höjde jag till 8,5 istället. Min plan var att springa 20 minuter.

När 10 minuter gått kände jag hur pigg benen var och efter en kvart insåg jag att jag skulle orka springa mycket mer än 20. Det hela slutade med att när jag sprungit en halvtimme var benen fortfarande pigga men Terese väntade på mig inne i omklädningsrummet. Då ökade jag till hastighet 9, 9,5 och slutligen 10. När 5 minuter till gått gav jag up och varvade ner. Otroligt skönt löppass!!
  

Gympasset är första taggiga delen på min pulskurva och sen stigningen och min steady state på 180-185 pulsslag är löpningen. Jag jobbar riktigt bra på puls 180 men det beror på att jag har hög maxpuls. Jag har inte gjort ett maxpulstest men då den enligt generella beräkningar borde vara 193 och jag lätt kommer upp över 200 så inser jag att den är hög. Jag misstänker att 151 slag/min (medelpulsen) är ca 70-75% av min maxpuls. 


Jag är mycket nöjd med kvällens träning och speciellt då löpningen. 2 guldlåtar ikväll som fick mig att ge det lilla extra och inte känna efter så mycket var Ushers Scream och Darin & Cat DeLunas Breathing your love (The thin red man radio mix). Den remixen finns på spotyfi om nån undrar... =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0