Träningsvärken från h*lvete

I torsdags satt jag i soffan och funderade på om och i sånna fall vad jag skulle träna...
 
Jag gick in på Gymmix interna sida och såg att tjejerna som i vanliga fall kör Body Step hade förhinder och de undrade om någon kunde köra något annat istället för att ställa in. Eftersom det inte verkade vara någo som kunde/ville så bestämde jag mig för att köra MRL.

Eftersom jag ändå skulle in tänkte jag att jag lika gärna kunde åka in en timme tidigare och köra lite Body Pump som är passet innan. Sagt och gjort, med skönaste träningsskorna på och motivationen på topp begav jag mig in mot Ljusdal. 

På Body Pumpen tog jag det lugnt med vikterna dels eftersom jag skulle leda passet efter men också för att senast jag körde Body Pump var i Norge, sisådär 2 år sedan... Jag var med i närmare 40 minuter innan jag klev av och gick in i omklädningsrummet för att möta upp mina deltagare. Det kom en tjej till mitt pass, Johanna, men vi körde på för det! Ovant att bara ha en människa framför sig men det gick bra. När det var dags för breda knäböj och direkt efter pendeln (med gummiband) så stränade och sved det rejält i låren, men skam den som ger sig!

Jag och Johanna!

Dagen efter vaknade jag med tunga och stela ben och igår hade jag till och med problem med att gå! Det har gjort så fruktansvärt ont i mina lår och i rumpan. Satan i gatan vad det tog på mina stackars ben! Men min plan var att hänga lite utanför min comfort zone och det gav verkligen resultat, träningsvärk deluxe!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0