Morgoncardio

Sista dagen i Sundsvall för den här veckan staratde på bästa sätt...

Nämligen på löpbandet inne på Star Gym. Jag fullkomligt älskar morgonträning och min kropp mår så bra av det. Jag startade passet med 10 minuters gång på 6, ökade till 8,5 och sprang i 10 minuter. Efter det var min puls ganska hög, den började närma sig 90% av max så jag sänkte och gick på 6, i 2 minuter. Efter det ökade jag igen och sprang 10 minuter på 8,5, sänkte än en gång och gick 2 minuter. Ökade en sista gång och sprang sedan 10 min till på 8,5. Efter det hade jag en hög puls men benen kändes pigga och jag hade en bra låt i lurarna. Så jag ÖKADE! Höjde och sprang en minut på 9,0, en minut på 9,5 och tre minuter på 10. 

Anfådd men supernöjd avslutade jag mitt pass med 10 minuters nervarvning. 

 
 
Jag tog mig 7,5 km totalt och brände nånstans mellan 490 och 582 kalorier. Om man räknar utifrån min vikt borde kalorierna vara runt 487 men jag är lite osäker på hur man egentligen räknar ut kaoloriförbrukning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0